بید مجنون

امروز تونستم بید مجنون را تو سینما آفریقا ببینم . داستان فیلم درباره یک آدم نابینا با بازی پرویز پرستویی بود که خیلی مومن و معتقد به خداست. به خاطر داشتن یه تومور زیر چشمش می فرستنش فرانسه برای عمل جراحی . تو فرانسه به طور اتفاقی متوجه میشن که چشمش با عمل پیوند قرنیه دوباره میتونه ببینه و عملش میکنن. و بیناییش را به دست میاره. شاهکار هنری مجیدی و پرستویی تو همین چند دقیقه به وجود میاد که پرستویی میخواد چشماشو باز کنه و از اینکه بعد از 38 سال کوری باز هم نتونه ببینه میترسه که با صجنه ای که از یک مورچه در حال باربری نشون داده میشه فیلم به اوج یک خلق هنری میرسه. پرستویی بعد از این با دنیایی متفاوت با قبل مواجه میشه در ورود به فرودگاه ایران عاشق دختری به نام پری که از آشناهاشونه میشه که آرام آرام باعث میشه از زن و بچه اش دور بشه و در آخر هم همه ترکش میکنن ودر یک صحنه ملودرام بار دیگه بینایی اش را از دست میده . فیلم در کل خیلی عالی بود ولی تنها مشکلش کش دادن و خسته کننده بودن اواسط فیلمه که به شدت به فیلم ضربه زده وگرنه میتونست یکی از شاهکارهای سینمای ایران باشه. پرستویی خیلی عالی تونسته نقش را بازی کنه و به نظر من از همین حالا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را براش کنار گذاشتن. ولی حساب کنید اگر فیلنامه را به پیمان قاسم خانی داده بودند چه فیلم معرکه کمدی از آب درمی اود فیلمی که به خاطر حساسیت های کمتری که داشت میتونست بیشتر بخندونه و حتی مارمولک را هم بگیره. گرچه فیلمنامه فعلی هم خیلی خوبه فقط کشدار کردن فیلم به اون ضربه زده.

تب جشنواره

دیروز و امروز موفق شدم دو تا از فیلم های جشنواره را برم. دیروز تونستم ماهی ها عاشق میشوند دکتر علی رفیعی را تو سینما فرهنگ ببینم. مثل بقیه به نظرم فیلم شاهکاری نیومد و لی ارزش دیدن را داشت و از اینکه پول سینما دادی و چند ساعت هم تو صف وایستادی پشیمون نمیشی . استان فیلم دباره مردیه که بعد از بیست سال به ایران برمیگرده و با آدمها و جاهایی که قبلا میشناخته دوباره روبرو میشه. درباره بازی بازیگران هم اینکه رضا کیانیان مثل همیشه عالی بود گرچه انقدر جای کار نداشت که بتونه سیمرغ را بگیره. نکته جالب فیلم قبل از شروع این بود که وقتی اسم رضا کیانیان را نوشت کل سینما شروع به دست زدن کردند. رویا نونهالی اوایل فیلم چنگی به دل نمیزد ولی رفته رفته انگار تو فیلم جا میافته و بازی خوب و قابل باوری ازش میبینیم . گلشیفته فراهانی هم مثل بقیه فیلم هاش خوب بود ولی هنوز هم خنده هاش به شدت تصنعی به نظر میرسه. یه نکته دیگه هم اینکه به نسبت دیگر بازیگران زن فیلم قد خیلی بلندتری داره مخصوصا نسبت به مریم سعادت گرچه بقیه هم دست کمی از اون نداشتند.
امروز هم زن زیادی را تو سینما بهمن دیدم. از اول هم با نقذد بسیار منفی غلاف تمام فلزی که دیشب دباره فیلم خونده بودم ( فقط به تهمینه میلانی فحش نداده بود گرچه در لفافه این کار را کرده بود) با نگاه بسیار منفی فیلم را دیدم که البته اوائل فیلم واقعا متقاعدم کرده بودم که تهمینه میلانی گند زده. ولی فیلم آروم آروم انگار تو را با خودش همراه میکنه واگه از این جهت که یک فیلم کاملا ضد مردانه است بهش نگاه نکنی فیلم خوبی بود.0گرچه یه جاهایی مریلا زارعی را خیلی خوب و امین حیایی را خیلی بد نشون داده وشدیدا به فیلم لطمه زده ولی در کل فیلم خوبی بود. بازی بازیگران هم خوب از آب درآمده بود مخصوصا بازی امین حیایی که تو هر نقشی که بازی میکنه سنگ تموم میذاره. پارسا پیروزفر هم خوب بازی کرد فقط صحنه ای که گریه میکنه افتضاح دراومده . صحنه جالب فیلم درگیری لفظی مسافران تو رستوران مسافرخونه است که حرفهای جالبی رد وبدل میشه. راستی یه شغل جدید هم تو این فیلم اختراع شد (( بازیگردان نابازیگران)) که مسئولیتش به عهده پارسا پیوزفر قرار داده شده بوده.

مورینیو به اولدترافورد باز میگردد

باشگاه بارسلونا سرانجام خریدهای زمستانی خود را انجام داد. به این ترتیب دیمتریو آلبرتینی و ماکس لوپز به عنوان دو خرید جدید باشگاه در بازیهای بعدی این تیم را همراهی خواهند کرد. آلبرتینی را که همه میشناسید بازیکن سابق میلان با 79 بازی ملی و قهرمانیهای متعدد در سری آ و جام باشگاههای اروپا.
یکی از دلایل انتخاب او همبازی بودن او با ریکارد به مدت دو سال در میلان است. و دیگر دلیل ریکارد تجربه آلبرتینی . این بازیکن 33 ساله که پس از فسخ قرارداد خود با آتالانتا روز دوشنبه به بارسلون رسید آزمایشات پزشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت و از این به بعد در مرکز خط میانی بارسا بازی خواهد کرد. ماکسی لوپز هم بازیکن ریورپلاته آرژانتین است که با قیمت 6 میلیون یورو به بارسا خواهد پیوست این بازیکن 20 ساله هم که جانشین لارسن مصدوم در خط حمله خواهد شد قرار است چهارشنبه در تست پزشکی باشگاه شرکت کند و قرارداد خود را با این تیم امضا کند.
اما بهترین های فوتبال ایتالیا در فصل 2003 -2004 هم انتخاب شدند. بنا بر این انتخاب کاکا به عنوان بهترین بازیکن , شوچنکو به عنوان بهترین مهاجم , کاپیتان پائولو مالدینی به عنوان بهترین مدافع , کارلو آنجلوتی به عنوان بهترین مربی و فرانچسکو توتی به عنوان بهترین بازیکن بومی انتخاب شدند.
امشب راس ساعت 11.30 دقیقه به وقت تهران بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس ( کارلینگ کاپ) در ورزشگاه اولدترافورد برگزار میشه. بازی رفت که حتما یادتون هست اگر هم یادتون نباشه من نمیتونم کمکتون کنم چون وسط بازی خوابم برد. ولی مهم تر از این بازی که صفر صفر تمام شد حاشیه ها و دعواهای وسط بازی بود که تا چند روز در صدر اخبار ورزشی قرار گرفت. اولین دعوا با برخورد کریتیانو رونالدو و دروگبا شروع شد که تمام بازیکنان سر هم ریختند و یه خورده بزن بزن کردند. بعد از او در پایان بازی مورینیو فرگوسن را به تحت تاثیر قراردادن داور متهم کرد و گفت که فرگوسن بین دو نیمه با داور صحبت کرده و باعث شده او در نیمه دوم قضاوت متفاوتی با نیمه اول داشته باشه. گرچه فرگوسن اعلام کرد که به داور فقط گفته به غیر از چلسی تیم دیگری هم در زمین هست. بعد از تمام این جنجال ها مورینیو گفت که هیچ دعوایی با فرگوسن نداره و برای او احترام زیادی قائله و حتی بعد از بازی به دفتر او رفته اند و مشروب خورده اند.
حالا تمام اینها را داشته باشید و بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به یاد بیارید . بازی رفت در پورتو صفر صفر مساوی شده بود وبازی برگشت هم در منچستر تا دقیقه 89 1-0 به نفع منچستره در این حال یک شوت به سمت دروازه منچستر زده میشه تیم هاوارد ناشیانه توپ را برمیگردونه و توپ داخل دروازه منچستر جای میگیره اولدترافورد در سکوت غرق میشه و فریاد مورینیو و شاگردانش تمام استادیوم را فرا گرفت
خوشحالی مورینیو بعد از بازی تا چند وقت جزو تیتراژ برنامه ورزشی بود. وحالا مورینیو بار دیگر به اولدترافورد برمیگرده . ولی این بار با شهرتی رویایی تیمی رویایی و رئیسی که برای قهرمانی هرچه قدر که مورینیو بخواهد پول خرج میکند.
اما اگر چلسی این بازی را ببرد قطعا مورینیو دور زمین نخواهد دوید و خوشحالی اش را پنهان خواهد کرد .