فاجعه هیلزبورو

سه روز پیش چهاردهمین سالگرد فاجعه استادیوم هیلزبورو بود حادثه ای که چهره فوتبال در بریتانیا را برای همیشه تغییر داد .سال 1989 بود که دو تیم لیورپول وناتینگهام فارست در استادیوم هیلزبورو در شهر شفیلد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس به مصاف هم رفتند.دیداری که به خاطر ازدحام جمعیت به یک تراژدی غم انگیز در تاریخ فوتبال تبدیل شد.

...در جایگاه خود نشسته بودیم و بازی شروه نشده بود در همی حال با پسرم در مورد وضعیت غیر عادی جایگاه لیورپولی ها صحبت میکردم که به ناگاه تماشاگران وارد زمین شدند...

وقتی کنی داگلیش پشت میکروفون قرار گرفت وگفت:در شراط اضطراری قرار گرفته ایم متوجه وخامت اوضاع شدیم چون فکر میکردیم این کار هولیگانها و اوباشگران است.....

مشابه این حادثه چند سال قبل در ساری هم رخ داد ولی این بار این استادیوم بود که دوام نیاورد وفرو ریخت وموجب کشته شدن 2 نفر وزخمی شدن صدها نفر شد .و بعد از آن ماجرا آقای فائقی در کمال خونسردی گفت:تقصیر خودشان بود اگر راه نمیدادیم همان بیرون میمردند....نشکر میکنیم آقای فائقی.

خب امشب بزرگترین دربی سالبین دوتیم بارسلونا و رئال مادرید در سانتیاگو برنابو مادرید برگزار میشود گرچه دربی به بازی دو همشهری گفته میشود ولی این بازی آنقدر جذاب و حساس هست که آن را دربی اسپانیا و شاید هم دربی جهان بنامیم.روی کاغذ رئال میتواند به راحتی این بازی را ببرد ولی این از آن معدود بازیهایی است که نه روی کاغذ بلکه در زمین نتیجه اش مشخص خواهد شد.

راستی برای آزمایش آرشیو مطالب قبلی را آرشیو کردم

اشکال فنی

خیلی افتضاح .واقعا افتضاح .آنقدر از بلاگ اسکای تعریف کردند که بالاخره چشم خورد .دو تا یادداشت آخریم دود شده رفته هوا !!! نمیدانم حالا چکار کنم ؟ هیچی ........
دیگه عصبانیت وغصه و فحش و... هیچ فایده ای نداره فقط ایکاش معلوم میشد علت چی بوده .لطفا اگر یادداشتهای بقیه هم پاک شده بگن که معلوم بشه کل سیستم اشکال پیدا کرده یا فقط مال من بوده.

الان هم دیگه حال ندارم مطالب قبلی رو دوباره بنویسم انشالله نوشته های بعدی

سرباز رایان

دیشب کانال یک داشت قسمتهایی از فیلم سرباز رایان را نشان میداد وطبق معمول یک تفسیر آبکب هم در کنارش گفته میشد .گوینده معتقد بود فیلم دارای یک فیلمنامه ضعیف و قابل حدس است وفقط صحنه های طبیعی جنگ آن را قابل دیدن میکند.مثل اینکه منتقدان فیلم در ایران با همه جا فرق دارند چون فیلمی که تحسین تمام منتقدان جهان را بر انگیخت و جوایز اسکار زمان خود را درو کرد در ایران فیلمی ضعیف شمرده میشود چرا ؟چون فیلم آمریکایی است و کارگردان آن جزو بزرگترین کارگردانان جهان.جالب است که صدا وسیما هر روز بر علیه آمریکا برنامه دارد ودر نقد فیلمهایشان آن را به گند میکشند ولی نصف بیشتر فیلمهایی که پخش میشود آمریکایی ومحصول هالیوود است.

حالا که رفسنجانی معتقد است رابطه با آمریکا را باید به رفراندوم گذاشت دیگر هیچ شکی باقی نمیماند که سردمداران نظام مثل***از آمریکا میترسند.با توجه به اینکه احتمالا بعد از خاتمی رفسنجانی رئیس جمهور میشود پس باید حرفهایش را جدی گرفت.