فاجعه هیلزبورو

سه روز پیش چهاردهمین سالگرد فاجعه استادیوم هیلزبورو بود حادثه ای که چهره فوتبال در بریتانیا را برای همیشه تغییر داد .سال 1989 بود که دو تیم لیورپول وناتینگهام فارست در استادیوم هیلزبورو در شهر شفیلد در مرحله نیمه نهایی جام حذفی انگلیس به مصاف هم رفتند.دیداری که به خاطر ازدحام جمعیت به یک تراژدی غم انگیز در تاریخ فوتبال تبدیل شد.

...در جایگاه خود نشسته بودیم و بازی شروه نشده بود در همی حال با پسرم در مورد وضعیت غیر عادی جایگاه لیورپولی ها صحبت میکردم که به ناگاه تماشاگران وارد زمین شدند...

وقتی کنی داگلیش پشت میکروفون قرار گرفت وگفت:در شراط اضطراری قرار گرفته ایم متوجه وخامت اوضاع شدیم چون فکر میکردیم این کار هولیگانها و اوباشگران است.....

مشابه این حادثه چند سال قبل در ساری هم رخ داد ولی این بار این استادیوم بود که دوام نیاورد وفرو ریخت وموجب کشته شدن 2 نفر وزخمی شدن صدها نفر شد .و بعد از آن ماجرا آقای فائقی در کمال خونسردی گفت:تقصیر خودشان بود اگر راه نمیدادیم همان بیرون میمردند....نشکر میکنیم آقای فائقی.

خب امشب بزرگترین دربی سالبین دوتیم بارسلونا و رئال مادرید در سانتیاگو برنابو مادرید برگزار میشود گرچه دربی به بازی دو همشهری گفته میشود ولی این بازی آنقدر جذاب و حساس هست که آن را دربی اسپانیا و شاید هم دربی جهان بنامیم.روی کاغذ رئال میتواند به راحتی این بازی را ببرد ولی این از آن معدود بازیهایی است که نه روی کاغذ بلکه در زمین نتیجه اش مشخص خواهد شد.

راستی برای آزمایش آرشیو مطالب قبلی را آرشیو کردم

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1382 ساعت 02:51 ق.ظ http://mazzi.pesianblog.com

سلام
سعی کن مطالب تو به روز کنی بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد