نمایش خوب برزیل با درخشش رونالدینهو رونالدو

به گفته روزنامه وزشی آس چاپ اسپانیا , استیون جرارد هافبک ناراضی لیورپول هدف بعدی رئال در سال 2005 خواهد بود.

رئال تمام تلاش خود را در تابستان برای به خدمت گرفتن پاتریک ویرا انجام داد ولی این هافبک فرانسوی ترجیح داد در آرسنال برنامه هایم هستند. باقی بماند.

به گفته این روزنامه رئال همچنین آماده اغاز مذاکره با فرانچسکو توتی است تا سال بعد به رئال بیاید.

بعد از یورو 2004 , جرارد اعتراف کرد قبل از اینکه رافا بنیتز مربی جدید لیورپول او را به ماندن ترغیب کند قصد ترک آنفیلد را داشته است.

جرارد قرار بود به چلسی بپیوندد که تصمیم به ماندن در لیورپول گرفت

جرارد در این باره گفت: در هر حال مرا به چلسی وصل میکردند و فرض میکردند چلسی جایی است که خواهم رفت ولی چیزی که دیرست این است که در حال حاضر سه یا چهار باشگاه بزرگ آماده مذاکره با مدیر برنامه هایم هستند.

 

با نمایش خوب رونالدو تیم برزیل توانست بولیوی را در چهارچوب مقدماتی جام جهانی با حساب 3-1 شکست دهد.

رونالدو در دقیقه یک گل اول را به ثمر رساند و فوتبال هنرمندانه برزیلی ها با گل های رونالدینهو و آدریانو تکمیل شد.اگرچه ادمیلسون یک گل را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

رونالدو پس از بازی گفت: این یک نتیجه خوب و یک نمایش فوق العاده بود.

این برد سبب پرش برزیل از روی آرژانتین و قرار گرفتن در رتبه اول مسابقات بود . در حال حاضر برزیل 16 امتیاز دارد در حالیکه آرژانتین 15 امتیازه است.

رونالدو همچنین ادامه داد: ما به چند دلیل خوشحالیم.این خیلی جالب است. ما یک نمایش فوق العاده داشتیم و صدر نشین شدیم.

رونالدو مانند یک سرباز دلیر به قول خود به هواداران عمل کرد و توانست در اولین دیدار برزیل در این مسابقات در بزرگترین شهر آمریکای جنوبی شادی را به آنها هدیه کند.او در کمترین زمان ممکن توانست این امر را محقق سازد.

در ثانیه 50 , مهاجم رئال مادرید توپ ریباند شده کرنر را کنترل کرد وبا شلیک توپ به سمت تور دروازه از سمت چپ زمین شادی را برای جمعیت حاضر در ورزشگاه مورومبی به ارمغان آورد.

این گل تاکتیک دفاعی بولیوی را خلع سلاح کرد تیمی که با شش امتیاز در این جدول امیدی به صعود ندارد.

رونالدو گفت: ما تمام هفته را برای مقابله با یک بازی دفاعی تمرین کردیم.

در دقیقه دوازدهم روبرتو کارلوس یک ضربه آزاد را به دست آورد,کریستالدو بازیکن بولیوی روی روکه جونیور خطا کرد و داور آرژانتینی بازی پنالتی گرفت. رونالدینهو توپ را به گوشه چپ دروازه شلیک کرد و برزیل 2-0 حلو افتاد.

رونالدو و رونالدینهو که در جام جهانی 2002 توانستند جام جهانی را به ارمغان بیاورند بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاردند و آواز (( اوله اوله )) برای آنان از بین جمعیت شنیده میشد.

دقایقی مانده به پایان نیمه اول آدریانو روی سانتر رونالدینهو با ضربه سر توانست بازی 3-0 به سود برزیل کند.

بولیوی تنها یک فرصت در نیمه دوم به دست آورد که اگر اشتباه ادمیلسون نبود آن هم به گل تبدیل نمی شد.

کریستالدو سانتری را روی دروازه فرستاد که ادمیلسون که میخواست توپ را قطع کند به اشتباه دروازه خود را باز کرد.

رونالدو نزدیک بود گل دوم خود در این بازی را روی سانتر روبرتو کارلوس به ثمر برساند که این توپ را دروازه بان بولیوی ( هرناندز) جمع کرد.

برزیل: خولیو سزار-بلتی- روکه جونیور- ادمیلسون- روبرتو کارلوس- جونینهو پرنامبوکانو(رناتو 60 ) گیلبرتو سیلوا- ادو(روبینهو 74 )- رونالدینهو (الکس 60 )- آدریانو- رونالدو

بولیوی: لئو فرناندز- اسکار سانچز- خوان مانوئل پنا- رونالد رالدز- لورگیو آلوارز- لوئیس گاتی ریبیرو (رونالد آرانا 46 )- لوئیز کریستالدو- لیمبرت پیزارو- پرسی کولکوئه (روبن توفینو 46 )- لیمبرت گوتیرز (میلتون کویمبرا 76 )- خوان بوترو

 

آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا

رقابتهای فوتبال در اروپا امشب و چهارشنبه شب با برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی دنبال خواهد شد واز شنبه دیگر دوباره رقابتهای باشگاهی انجام خواهد شد.



در رقابتهای گروه یک امشب فنلاند با آندورا و رومانی با مقدونیه بازی خواهند کرد. این در حالی است که دو مدعی بزرگ این گروه یعنی هلند و چک روز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت . این بازی اولین تجربه رسمی مارکو فان باستن خواهد بود که در دو دیدار دوستانه برابر سوئد و لیختن اشتاین نتایج خوبی گرفته ودر برابر لیختن اشتاین توانست اولین پیروزی خود را به دست آورد.

در گروه دوم امشب دانمارک با اوکراین , ترکیه با گرجستان و آلبانی با یونان دیدار خواهند کرد.حضور چند تیم هم سطح مثل دانمارک, اوکراین و ترکیه در کنار یونان که حالا بعد از قهرمانی در اروپا مدعی اول صعود است شرایط گروه را بسیار مشکل و پیچیده کرده است. شرایط سیاسی موجود بین ترکیه و یونان نیز میتواند بر جذابیت و پیچیدگی گروه بیفزاید. روز چهارشنبه نیز گرجستان با آلبانی , قزاقستان با اوکراین و یونان با ترکیه مصاف خواهند کرد. نکته قابل توجه دیگر این گروه حضور قزاقستان است که تا سال پیش در آسیا مسابقه میداد ولی از امسال عضو اروپا است و در رقابتهای اروپایی شرکت خواهد کرد ( گرچه این تیم در آسیا هم حضور مطرحی نداشت ولی حضور در اروپا میتواند تاثیر بسیار مثبتی روی سطح کیفی این تیم بگذارد).

در گروه سه که به نوعی اسانترین گروه نیز هست امشب استونی با لوکزامبورگ, روسیه با اسلواکی و لتونی با پرتغال بازی دارند.

پرتغال شانس اول گروه است مگر اینکه اتفاقاتی عجیب و غریبی بیفتد و لتونی و روسیه برای مقام دومی و حضور در پلی آف خواهند جنگید. گرچه به نظر نمیرسد با کنار رفتن فیگو و کاستا این تیم همان تیم مدعی سابق باشد. روز چهارشنبه نیز لوکزامبورگ با لتونی , اسلواکی با لیختن اشتاین و پرتغال با استونی بازی خواهند کرد.

در گروه چهار ایرلند با قبرس , سوییس با جزایر فارو و فرانسه با اسراییل دیدار خواهند کرد. فرانسه تضعیف شده همچنان شانس اول صعود است و ریموند دومنک اولین دیدار رسمی را پس از خداحافظی زیدان , تورام و لیزارازو  پیش رو دارد و حالا باید با جوانان فرانسوی به مصاف رقبا برود.نبرد برای دوم شدن نیز بین ایرلند و سوییس است که شانس ایرلند با توجه به غیبت در یورو 2004 و انگیزه مضاعفی که دارند بیشتر است.

روز چهارشنبه نیز جزایر فارو , سوییس و اسراییل به ترتیب میزبان فرانسه , ایرلند و قبرس خواهند بود.

بازیهای گروه پنج نیز امشب با بازی اسلوونی با مولداوی و ایتالیا با نروز آغاز خواهد شد. چهارشنبه شب نیز اسکاتلند به مصاف اسلوونی, نروژ به مصاف بلاروس و مولداوی به مصاف ایتالیا خواهند رفت.گرچه با نتایج چند سال اخیر دیگر کسی حاضر به شرط بندی روی ایتالیا نیست ولی این تیم معمولادر بازیهای مقدماتی بدون مشکل بالا میاید وبه نظر می رسد در این گروه هم این مسئله تکرار شود. نروژ و اسکاتلند هم برای دومی خواهند جنگید گه شانس اسکاتلند بالاتر به نظر میرسد.

گروه ششم با حضور انگلیس و ولز بسیار جالب به نظر میرسد. بازیهای این دو تیم در برابر هم در حالی به انجام خواهد رسید که هردو در واقع یک کشور محسوب میشوند ولی رقابت دیرینه بین این دو قوم مطمئنا دو بازی جذاب را رقم خواهد زد در ضمن اینکه ولز بعد از انگلیس ولهستان شانس دوم صعود به مرحله بعد است مگر اینکه اتریش حرکت مثبتی انجام دهد. از بازیهای این گروه امشب ایرلند شمالی( که داستان این تیم هم مثل ولز برابر انگلستان است) به مصاف لهستان میرود, اتریش با انگلیس بازی میکند و آذربایجان رودرروی ولز قرار خواهد گرفت و چهارشنبه نیز ولز با ایرلند شمالی , اتریش با آذربایجان و لهستان با انگلیس بازی خواهد کرد.

در گروه هفت بلژیک با لیتوانی و سن مارینو با صربستان بازی دارند. چهارشنبه نیز لیتوانی میزبان سن مارینو است و بوسنی با اسپانیا بازی خواهد کرد.

اسپانیا شانس مسلم صعود به مرحله بعد است و بلژیک شانس بیشتری نسبت به صربستان برای صعود به مرحله بعد دارد.

در اخرین گروه نیز امشب ایسلند میزبان بلغارستان است , کرواسی از مجارستان پذیرایی میکند و سوئد به میهمانی مالت میرود. چهارشنبه نیز سوئد با کرواسی و مجارستان با ایسلند نبرد خواهند کرد.این گروه نیز مانند گروه 2 وضعیت پیچیده ای دارد و حضور توامان بلغارستان , کرواسی و سوئد بازیهای جذابی را نوید میدهد گرچه به نظر می آید شانس سوئد از دو تیم دیگر بیشتر باشد.