آخرین اخبار فوتبال اروپا

بنا به گفته اسکای اسپورت مذاکرات نیوکاسل و نمایندگان پاتریک کلایورت به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

او یکی از چهار بازیکن هلندی است که از سوی بارسلونا مازاد اعلام شده اند بازیکنان دیگر این لیست فیلیپ کوکو, مارک اوورمارس و مایکل رایزیگر هستند.

کلایورت 28 ساله که یک سال از قراردادش باقی مانده سال پیش دچار مصدومیتی شدید شد و به روی نیمکت منتقل شد و در یورو 2004 نیز کاملا نیمکت نشین بود و حالا آماده است تا با پیوستن به یک تیم لیگ برتری جایگاه گذشته خود را به دست آورد.

او گفت: من همیشه گفته ام که انگلیس یکی از کشورهای محبوب من برای بازی کردن است.

نیوکاسل تا به حال فقط توانسته با بازیکن 18 ساله لیدز جیمز میلنر قراردادی 5 ساله به ارزش 3.6 میلیون پوند که تا 5 میلیون پوند قابل افزایش است قرارداد امضا کند.

 

 

بنا به گفته خوان لاپورتا رئیس بارسلونا این باشگاه انتظار دارد این هفته کار انتقال دکو به این تیم پایان یابد.

ما فقط باید بر سر مسائل نهایی به توافق برسیم .لاپورتا اضافه میکند:  من کاملا سکوت خواهم کرد وفکر می کنم دکو بازیکنی مناسب برای بارسلونا خواهد بود.

براساس گزارش روزنامه ال موندو دپورتیوو بارسلونا بابت این بازیکن 26 ساله برزیلی الاصل 12 میلیون یورو ( 14.75 میلیون دلار) به اضافه ریکاردو کوراسما بال راست خود را به پورتو پرداخت خواهد کرد.

لاپورتا گفت : انتقال کوراسما یکی از مسائل توافق شده بین طرفین است.

دکو ابتدای این هفته همراه تیم پرتغال برابر یونان 0-1 شکست خورد و یورو 2004 را از دست داد و تا آخر هفته منتظر مشخص شدن آینده خود خواهد ماند.

دکو در تیم پرتغال نقشی محوری داشت و به همراه تیم به نایب قهرمانی یورو 2004 رسید او همچنین تیم پورتو را به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

لاپورتا همچنین اضافه کرد فکر نمی کند ادگار داویدز بازیکن هلندی تیم قصد ماندن در بارسلونا را داشته باشد.

داویدز بازیکنی که عضوی از تیم هلند بود که به نیمه نهایی رسید در فصل نقل وانتقالات تابستان به صورت قرضی از یوونتوس راهی بارسلونا شده بود.

او با بازیهای خوب خود نقش بزرگی را در دوم شدن تیم در لیگ اسپانیا داشت.

قرارداد این بازیکن با یوونتوس در پایان این فصل به پایان رسید.

 

به گفته سخنگوی فدراسیون فرانسه نام مربی این تیم روز یکشنبه پس از نشستی که در این فدراسیون برگزار خواهد شد اعلام می شود.

او همچنین گفت: ما میخواهیم مربی تیم را سریعتر اعلام کنیم تا او فرصت کافی برای دیدار دوستانه تیم در 18 آگوست برابر بوسنی داشته باشد.

لوران بلان و ژان تیگانا مهمترین کاندیداهای جانشینی ژاک سانتینی هستند که قبل از آغاز جام ملتها با تاتنهام قرارداد بسته بود.

اولین کار مربی جدید کمک به بازیکنان تیم برای رهایی از ناامیدی ناشی از حذف در مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

رنه جیراردو کمک ژاک سانتینی و روژه لمه اعلام کرد که علاقه مند است تا با برونو متسو که با سنگال در جام جهانی درخشید در تیم فرانسه کار کند.

لوران بلان که 97 بازی ملی دارد قبل از خداحافظی از فوتبال به این تیم کمک کرد تا جام جهانی 98 و یورو 2000 را به دست بیاورد.

تیگانا 48 ساله عضوی از تیم قهرمان فرانسه در سال 1984 بود . او در آن سالها با بازیکنانی چون میشل پلاتینی , لوئیز فرناندز و آلن ژیرس همبازی بود.

بلان تا به حال سابقه مربیگری در تیمی را نداشته ولی تیگانا در سال 97 موناکو را قهرمان فرانسه کرد و در سال 2001 به فولهام کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کند.

فرانسه در راه جام جهانی 2006 در مرحله مقدماتی با تیم های ایرلند , سوئیس, اسرائیل و جزایر فارو همگروه است.

 

تیم فوتبال یونان در موقع بازگشت از پرتغال به کشورش با استقبال پرشور هزاران نفر از طرفداران تیم مواجه شد.

جشن قهرمانی تیم در ورزشگاه پاناتینایکوس بگزار شد جایی که اولین ورزشگاه مدرن جهان در سال 1896 در آنجا بنا شده بود.

تئودور زاگوراکیس کاپیتان تیم که به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد رو به جمعیت گفت: ما هرگز فکر نمیکردیم که بتوانیم اینقدر شما را خوشحال کنیم.از همه متشکرم.

کاستاس کارامانلیس نخست وزیر یونان گفت: حالا بهترین زمان جشن گرفتن است.

او اضافه کرد: یونان حالا به آخرین چیزی که میشود در این ورزش جادویی که آن را فوتبال مینامند رسیده است.

بیش از 100.000 نفر در استادیوم و اطراف آن گرد آمده بودند و شعر خدا آلمانی است را به افتخار اتورهاگل مربی خود میخواندند.

رهاگل به مردم گفت: یونان حالا میتواند به تیم های دیگر فخر بفروشد.

برگشت دوباره و فوتبال

خب ما دوباره برگشتیم.البته ببخشید من دوباره برگشتم.

دیگه به سلامتی امتحانتمو استاد کردم حالا از امروز دیگه سعی میکنم اینجا را تند تند آپدیت کنم.

فردا شب فینال یورو 2004 هم برگزار میشه.گرچه با حضور یونان از حساسیت و جذابیت مسابقه کم شده ولی به هر حال فینال یورو 2004  هست و به دیدنش می ارزه.

این مسابقات یه چیزی ار نشان داد و اون اینه که برای داشتن یک تیم ملی موفق حتما نیازی به یک لیگ موفق نیست. اگه یه نگاهی به پنج لیگ برتر اروپا بیندازیم میبینیم که آلمان و ایتالیا و اسپانیا که در مرحله گروهی حذف شدند هیچ . فرانسه که به لطف گلهای زیدان به یک چهارم رسید که اونجا هم مغلوب یونان شد و فقط انگلیس بود که بازیهای خوبی انجام داد که البته اونها هم سرنوشتی جز فرانسه نداشتند.

لوئیز فیلیپه سکولاری مربی تیم پرتغال در بازی تمام بازیکنان خود را در اختیار خواهد داشت.به این ترتیب آندراده در دفاع میانی همبازی ریکاردو کاروالو خواهد بود.

آندراده دچار مصدومیتی کوچک از ناحیه قوزک پا شده بود که اینک تسکین یافته و قادر به بازی است.

اما تیم یونان نسبت به تیمی که برابر چک به میدان رفت باید یک تغییر را در تیم خود ایجاد کند. گئورگیس کاراگونیس در بازی برابر چک دومین اخطار خود در این مسابقات را در یافت کرد و به این ترتیب استلیوس جیاناکوپولوس جانشین او خواهد شد.

پرتغال (ترکیب احتمالی) : ریکاردو – خورخه آندراده – ریکاردو کاروالو- میگوئل – نونو والنته – مانیچه – کاشتینها – لوئیس فیگو – دکو – کریستیانو رونالدو – پائولتا.

یونان (ترکیب احتمالی) : نیکوپولیدیس – سیتارادیس – دلاس – کاپسیس – فیساس – زاگوراکیس – کاتسورانیس – باسیناس – جیاناکوپولوس – وریزاس – چاریستس.

آماری از مسابقات وبازیکنان

  • پرتغال و یونان تا به حال 11 با برابر هم به میدان رفته اند که چهار برد از آن پرتغال سه برد از آن یونان و چهار بازی نیز مساوی شده است.
  • اگر لوئیس فیگو در بازی نهایی به میدان برود و کوتو از این امر محروم شود فیگو با رکورد 110 بازی ملی کوتو برابر خواهد شد.
  • لوئیس فیگو با 5 پاس گل دومین پاس گل دهنده تاریخ مسابقات است. کارل پوبورسکی با 6 پاس گل در صدر قرار دارد.
  • خورخه آندارده وقتی دروازه تیم خود برابر هلند را باز کرد پنجمین گل به خودی تاریخ مسابقات را ثبت کرد.
  • نونو والنته با اخطاری که برابر هلند در نیمه نهایی گرفت ششصدمین کارت زرد تاریخ بازیها را در یافت کرد.
  • ترایانوس دلاس مدافع یونان با 1.97 متر قد بلندترین مدافع مسابقات محسوب میشود.
  • زیسیس وریزاس زمانی که در دقیقه 91 بازی برابر چک در نیمه نهایی وارد زمین شد پنجاهمین بازی ملی خود را ثبت کرد.

حذف آلمان صعود هلند

دور مقدماتی رقابتهای یورو 2004 دیشب با حذف آلمان و صعود هلند به مرحله بعد به پایان رسید.در ادامه این بازیها دیشب آلمان به مصاف تیم جمهوری چک رفت که به خاطر اطمینان از صعود به عنوان تیم اول گروه با تیم دوم خود پای به مسابقه گذارده بود ولی در پایان این جمهوری چک بود که با درخشش میلان باروش که در اواسط بازی به میدان آمد توانست آلمان را شکست دهد تا ژرمن ها دو سال مانده به جام جهانی که خود میزبان آن هستند در بحرانی وحشتناک فرو بروند.


در این بازی طبق بازیهای گذشته تمام اساس تیم بر روی بالاک استوار بود که البته او هم توانست گلی زیبا را به ثمر برساند و حملات خطرناکی را روی دروازه چک ایجاد کند ولی بازی ضعیف دیگر هم تیمی های او و عدم حضور یک گلزن ششدانگ در زمین آرزوهای آنان را برای صعود به مرحله بعد بر باد داد.

در دیگر دیدار این گروه هلند توانست با درخشش ون نیستلروی لتونی را 3-0 شکست دهد تا به عنوان تیم دوم گروه به همراه چک به مرحله بعد صعود کند.


در مرحله یک چهارم نهایی امشب انگلیس به مصاف پرتغال میزبان خواهد رفت و در شب های دیگر فرانسه با یونان , سوئد با هلند و جمهوری چک با دانمارک بازی خواهند کرد.

آمار بازی آلمان – چک

آلمان :اولیور کان , فردریش, ورنز, نووتنی, فرینگس (پودولسکی 45 ), هامان (کلوزه 79 ), لام, اشنایدر, بالاک, اسشواینگر (یرمیس), کورانی

کارت زرد:نوتنی, لام, ورنز


جمهوری چک: بلازک, جیرانک, بولف, روزنال, مارس, گالاسک(هابشمن45 ), پلاسیل(پوبورسکی 70 ), تایک, واچوسک, هینز, لوکونچ ( باروش 59 )


موضوع

آلمان

چک

شوت

17

8

شوت درون چهارچوب

10

6

تصاحب توپ

58%

42%

کرنر

9

1

خطا

18

16

آفساید

5

2

اخطار

3

1

اخراج

0

0