آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا

رقابتهای فوتبال در اروپا امشب و چهارشنبه شب با برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی دنبال خواهد شد واز شنبه دیگر دوباره رقابتهای باشگاهی انجام خواهد شد.



در رقابتهای گروه یک امشب فنلاند با آندورا و رومانی با مقدونیه بازی خواهند کرد. این در حالی است که دو مدعی بزرگ این گروه یعنی هلند و چک روز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت . این بازی اولین تجربه رسمی مارکو فان باستن خواهد بود که در دو دیدار دوستانه برابر سوئد و لیختن اشتاین نتایج خوبی گرفته ودر برابر لیختن اشتاین توانست اولین پیروزی خود را به دست آورد.

در گروه دوم امشب دانمارک با اوکراین , ترکیه با گرجستان و آلبانی با یونان دیدار خواهند کرد.حضور چند تیم هم سطح مثل دانمارک, اوکراین و ترکیه در کنار یونان که حالا بعد از قهرمانی در اروپا مدعی اول صعود است شرایط گروه را بسیار مشکل و پیچیده کرده است. شرایط سیاسی موجود بین ترکیه و یونان نیز میتواند بر جذابیت و پیچیدگی گروه بیفزاید. روز چهارشنبه نیز گرجستان با آلبانی , قزاقستان با اوکراین و یونان با ترکیه مصاف خواهند کرد. نکته قابل توجه دیگر این گروه حضور قزاقستان است که تا سال پیش در آسیا مسابقه میداد ولی از امسال عضو اروپا است و در رقابتهای اروپایی شرکت خواهد کرد ( گرچه این تیم در آسیا هم حضور مطرحی نداشت ولی حضور در اروپا میتواند تاثیر بسیار مثبتی روی سطح کیفی این تیم بگذارد).

در گروه سه که به نوعی اسانترین گروه نیز هست امشب استونی با لوکزامبورگ, روسیه با اسلواکی و لتونی با پرتغال بازی دارند.

پرتغال شانس اول گروه است مگر اینکه اتفاقاتی عجیب و غریبی بیفتد و لتونی و روسیه برای مقام دومی و حضور در پلی آف خواهند جنگید. گرچه به نظر نمیرسد با کنار رفتن فیگو و کاستا این تیم همان تیم مدعی سابق باشد. روز چهارشنبه نیز لوکزامبورگ با لتونی , اسلواکی با لیختن اشتاین و پرتغال با استونی بازی خواهند کرد.

در گروه چهار ایرلند با قبرس , سوییس با جزایر فارو و فرانسه با اسراییل دیدار خواهند کرد. فرانسه تضعیف شده همچنان شانس اول صعود است و ریموند دومنک اولین دیدار رسمی را پس از خداحافظی زیدان , تورام و لیزارازو  پیش رو دارد و حالا باید با جوانان فرانسوی به مصاف رقبا برود.نبرد برای دوم شدن نیز بین ایرلند و سوییس است که شانس ایرلند با توجه به غیبت در یورو 2004 و انگیزه مضاعفی که دارند بیشتر است.

روز چهارشنبه نیز جزایر فارو , سوییس و اسراییل به ترتیب میزبان فرانسه , ایرلند و قبرس خواهند بود.

بازیهای گروه پنج نیز امشب با بازی اسلوونی با مولداوی و ایتالیا با نروز آغاز خواهد شد. چهارشنبه شب نیز اسکاتلند به مصاف اسلوونی, نروژ به مصاف بلاروس و مولداوی به مصاف ایتالیا خواهند رفت.گرچه با نتایج چند سال اخیر دیگر کسی حاضر به شرط بندی روی ایتالیا نیست ولی این تیم معمولادر بازیهای مقدماتی بدون مشکل بالا میاید وبه نظر می رسد در این گروه هم این مسئله تکرار شود. نروژ و اسکاتلند هم برای دومی خواهند جنگید گه شانس اسکاتلند بالاتر به نظر میرسد.

گروه ششم با حضور انگلیس و ولز بسیار جالب به نظر میرسد. بازیهای این دو تیم در برابر هم در حالی به انجام خواهد رسید که هردو در واقع یک کشور محسوب میشوند ولی رقابت دیرینه بین این دو قوم مطمئنا دو بازی جذاب را رقم خواهد زد در ضمن اینکه ولز بعد از انگلیس ولهستان شانس دوم صعود به مرحله بعد است مگر اینکه اتریش حرکت مثبتی انجام دهد. از بازیهای این گروه امشب ایرلند شمالی( که داستان این تیم هم مثل ولز برابر انگلستان است) به مصاف لهستان میرود, اتریش با انگلیس بازی میکند و آذربایجان رودرروی ولز قرار خواهد گرفت و چهارشنبه نیز ولز با ایرلند شمالی , اتریش با آذربایجان و لهستان با انگلیس بازی خواهد کرد.

در گروه هفت بلژیک با لیتوانی و سن مارینو با صربستان بازی دارند. چهارشنبه نیز لیتوانی میزبان سن مارینو است و بوسنی با اسپانیا بازی خواهد کرد.

اسپانیا شانس مسلم صعود به مرحله بعد است و بلژیک شانس بیشتری نسبت به صربستان برای صعود به مرحله بعد دارد.

در اخرین گروه نیز امشب ایسلند میزبان بلغارستان است , کرواسی از مجارستان پذیرایی میکند و سوئد به میهمانی مالت میرود. چهارشنبه نیز سوئد با کرواسی و مجارستان با ایسلند نبرد خواهند کرد.این گروه نیز مانند گروه 2 وضعیت پیچیده ای دارد و حضور توامان بلغارستان , کرواسی و سوئد بازیهای جذابی را نوید میدهد گرچه به نظر می آید شانس سوئد از دو تیم دیگر بیشتر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد