فاجعه هیسل و حادثه آزادی

20 سال پس از فاجعه هیسل امشب دو تیم لیورپول و یوونتوس برای اولین بار از آن زمان به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد.

حادثه فوق که در 29 می 1985 به وقوع پیوست بر اثر فشار هواداران لیورپول به سمت هوادارن یوونتوس بود که منجر به فروریختن دیوار حایل بین دوگروه شد و سبب کشته شدن 38 ایتالیایی و یک بلژیکی شد. این حادثه دقایقی قبل از آغاز بازی فینال باشگاههای اروپا بین لیورپول و یوونتوس  در بروکسل , بلژیک رخ داد.

                                                        

                                                


در بازی امشب که در آنفیلد لیورپول برگزار خواهد شد قبل از بازی به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت  اجرا خواهد شد. هواداران یونتوس بازوبندهایی به رنگهای قرمز سیاه و سفید خواهند داشت.

شایان ذکر است که این حادثه که موجب محرومیت لیورپول از بازیهای اروپایی شد پایانی بود بر دوران طلایی این تیم در اروپا و هنوز هم لیورپولی ها  نتوانسته اند کمر از فشار آن انزوای چند ساله راست کنند.

و حالا شما میتوانید آن حادثه را با حادثه ای که هفته پیش در ورزشگاه آزادی و بیخ گوش خودمان رخ داد مقایسه کنید. گرچه حادثه استادیوم آزادی که منجر به کشته شدن 7 نفر شد خفیف تر از هیسل بلژیک بود ولی بحث بر سر اطلاع رسانی ماجرا و مسئولیت پذیری افراد مرتبط به مسئله است که هر کدام تقصیر را بر گردن دیگری انداخته اند . در بحث اطلاع رسانی هم که صداسیما در موارد دیگر کوچکترین مسئله ای را در بوق میکند توجه زیادی نشان نداد و تعطیلی روزنامه ها هم سبب شد مسئله به نفع مقصران مسکوت بماند

نظرات 1 + ارسال نظر
بروبچ ایران سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 08:07 ب.ظ http://barobachiran.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری
موفق باشی
به من سر بزن
تبادل هستی؟
بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد