فرانسه انگلیس با چاشنی فردوسی پور

قبل از بازی همه چیز نشان دهنده یک دیدار سراسر تماشایی بود وهمینگونه هم شد.درست در زمانی که مجری برنامه اعلام کرد فردوسی گزارشگر بازی خواهد بود همه چیز برای دیدن یک فوتبال تماشایی آغاز شد مخصوصا اینکه گزارش عالی فردوسی پور با تفسیر زیبای مرتضی محصص - مدرس فیفا – همراه شد تا همه انتظار یک برنامه خوب را داشته باشند

بازی با تسلط نسبی انگلیس آغاز شد ولی به تدریج فرانسه میانه میدان را در اختیار گرفت و آرام آرام حرکت رو به جلوی خود به سمت دروازه انگلیس را آغاز کرد واین در حالی بود که 6 تن از فرانسوی های داخل زمین در لیگ برتر بازی میکنند وهمین باعث شده بود دو تیم با شناخت کافی از وضعیت تکنیکی هم به سراغ یکدیگر بروند. بازی در میانه میدان ادامه داشت ولی همه چیز نشانگر یک چیز بود تیری هانری و زیدان در حال زنده کردن خاطرات جام جهانی 2002 بودند. تیری هانری که کاملا مقهور بازی استثنایی لدلی کینگ شده بود و زیدان در میانه میدان به غیر از چند حرکت چیز دیگری نشان نمیداد.

اما در سوی دیگر میدان انگلیس بازی عالی کمپبل و کینگ در دفاع و وین رونی در خط حمله نشانه هایی از یک مدعی را در خود داشت ولی در مقابل اوون و جرارد کاملا در بازی گم بودند و اسکولز گرچه تلاش زیادی برای توپسازی کرد ولی قرار گرفتن او در سمت چپ خط هافبک تمام تلاش های او را بر باد داد. 

سرانجام انگلیس به گل رسید ضربه و سانتر زیبای بکهام فقط یک راه برای لمپارد باقی گذاشت واو هم همان کار را کرد تا بارتز تنها نظاره گر باز شدن دروازه خودی باشد.

با این ترتیب فرانسه نیمه دوم را هجومی آغاز کرد ولی دفاع قدرتمندانه انگلیس و حملات احساساتی فرانسه هیچ ثمری برای  آبی پوشان نداشت در همین لحظات حرکت زیبای رونی که به قلب دفاع فرانسه زد سیلوستره را مجبور به خطا کرد تا انگلیس به یک پنالتی دست یابد و وضعیت فرانسوی ها از فبل هم برتر شود .اما این بار نبرد بکهام و بارتز که قبلا در منچستر هم بازی بودند ورق را برگرداند و گرچه بکهام ضربه اش را خوب زد ولی بارتز با شیرجه ای عالی و دفع توپ روحی تازه در کالبد فرانسه دمید.

از این به بعد آرام آرام اشتباهات اریکسون هم آغاز شد وبا بیرون کشیدن اوون و اسکولز و رونی و آوردن واسل و هسکی و هارگریوز بازی کاملا در اختیار فرانسه گرفت.در این میان بیرون کشیدن اوون قابل هضم بود اما خروج وین رونی که به اعتقاد همه بهترین بازیکن زمین بود و باحرکات خود هافبک و دفاع فرانسه را عقب نگه داشته بود جزو کارهایی بود که هیچ کس از اریکسون با تجربه انتظار نداشت.

لحظه موعود فرا رسید و در حالی که فردوسی پور هم آماده خداحافظی از بینندگان بود هسکی یک خطای ناشیانه را پشت محوطه جریمه انگلیس انجام داد تا زیدان پشت ضربه قرار بگیرد.گرچه ضربه با کمی تاخیر زده شد ولی هیچ کدام از انگلیسیها از جمله جیمز دروازه بان تیم هیچ حرکتی نتوانستند حرکتی کنند و ضربه به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه انگلیس شد تا فرانسه از یک شکست حتمی نجات یابد.ولی این پایان کار نبود ودر حالی که همه هنوز گیج گل زیدان بودند جرارد ناشانه ترین ضربه ای را که میتوانست به توپ زد تا هانری که تعداد برخورد توپ به پایش به تعداد انگشتان دست هم نمیرسید در وسط راه سبز شود و با جیمز تک به تک شود و یک پنالتی استثنایی در دقیقه 93 بگیرد.وبه قول فردوسی پور زیدان پنالتی زدن را به بکهام یاد داد تا بکهام و یارانش همان بلایی که سر بایرن آوردند را تجربه کنند.

اما تفسیر آخر بازی محصص و شوخی های فردوسی پور و مجری برنامه یکی از بهترین برنامه های چند ساله اخیر را رقم زد. ودر آخر هم فردوسی پور سواد انگلیسی اش را با ترجمه لحظه ای سایت بی بی سی به رخ همه کشید. این گزارش را با گزارش بازی قبل این دیدار یعنی سوئیس – کرواسی که علیفر گزارش کرد مقایسه کنید تا تفاتها معلوم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد